TomTom 930: telefoonboek problemen

De TomTom 930 kan je heel mooi gebruiken in samenwerking met je mobiele telefoon, mits er blauwtand op zit.

De TomTom 930 zegt de eerste keer heel netjes dat hij connectie kan
leggen met een mobiele telefoon en dat je dan handsfree kan bellen, dat
hij je inkomende sms berichten kan voorlezen en nog meer leuke dingen
kan doen samen met je mobiele telefoon.

Natuurlijk heb ik dit ook gelijk gedaan. Alle features zijn redelijk
goed behalve handsfree bellen gaat moeilijk via de interne speaker, die
produceerd gewoonweg niet genoeg geluid om de persoon aan de andere
kant te kunnen verstaan. Er is echter 1 software bug waar ik nu
tegenaan ben gelopen en nog niet heb kunnen omzeilen.

Het syncen met mijn telefoon ging super. Berichten werden netjes voorgelezen, als mijn telefoon ging liet hij netjes zien wie er belde… al met al was ik erg tevreden.

Echter op een bepaald moment (ik had natuurlijk weer eens zitten kloten in de instellingen) ging de TomTom elke keer als hij van de HD Traffic een update had gehad opnieuw connecteren met mijn telefoon.

Dat was niet echt fijn, want Saskia, bleef maar roepen: “Verbonden met T-jo’s Sony”.

Ik dacht, shit man… waarom doet hij dat. Ligt het aan mijn telefoon of bluetooth of TomTom ?

Mijn eerste gedacht was, TomTom uit, telefoon uit en alles opnieuw proberen.

Dat ging niet over. Toen dacht ik, “dan maar de telefoon opnieuw connecteren”

Dus mobiel uit TomTom 930 HD Traffic verwijderd en opnieuw connectie gelegd.

Dat ging allemaal van een leien dakje.

Toen mijn telefoonboek syncen, want oh oh oh dat is zo handig (vooral als je in je TomTom kan zien wie er belt).

Syncen…. en hij bleef syncen….. nu weet ik wel dat het enige minuten kan duren… maar dit is absurd.

De vogige keer was het zo gebeurd, waarom duurt dit zo lang.

Niet gesynct dus !

Shit…. TomTOm uit telefoon uit, nog een keer proberen.

Geen resultaat.

Okay, dan maar weer een reset op mijn TomTom.

Na alle instellingen weer te zijn doorlopen, nog een keer proberen te syncen….

Geen resultaat.

Ik heb zelfs mijn telefoon een andere naam gegeven, opnieuw connectie gelegd en geprobeerd te syncen… niks nakkes nada !

Dus…… het lijkt er op dat je nadat je een keer je adressenboek gesynct hebt dit niet meer kan doen.

Het lullige is dat bij verwijderen van je mobiel uit de TomTom hij je telefoonboek ook leeg maakt. Dus heb ik een leeg telefoonboek dat ik niet meer kan syncen.

Nou je snapt… daar ben ik dus goed ziek van.

Oh ja, ik heb een Sony-Ericsson K800i.

Nerd Herder ☆ Scrum Master ☆ Jira Ninja ☆ Freeletics evangelist ☆ Photo Shooter ☆ Dad ☆ Husband ☆ Zookeeper ☆ Blogger Fit Dutch Bodies ☆ Dutch

Site Footer