Korting bij CeWe, wat moet je er mee?

Vakantie voorbij, fotoboek maken.
Althans, ik denk dat dit zo bij heel veel personen werkt.

Bij mij dus ook. Mijn vakantie zit er weer op en ben ik dus druk bezig met het importeren, sorteren, uitzoeken en verbeteren van foto’s voor het maken van HET vakantie fotoboek.

Dan nog een partij uitzoeken waarbij je het fotoboek gaat maken. In mijn geval CeWe. Ik had even uitgezocht welke de beste prijs/kwaliteits verhouding had en volgens diverse sites en de consumentenbond zit je hier goed. Ik zou liever bij Albelli blijven maar je leest zo waarom dat niet ging.
Dus mijn keuze viel dus dit keer op CeWe. Het mooie van de CeWe software is dat je automatisch een fotoboek kan vullen.

Ik zelf ben iemand die een gruwelijke hekel heeft aan het uren en uren zitten knutselen aan een fotoboek.

Tuurlijk wil ik best wat nabewerking doen, maar  90% moet gewoon in 1x goed staan. Dit kan Albelli, waar ik ook altijd heel tevreden over was, met hun windows software ook maar helaas kan Albelli het niet met de Mac software. Die twee pakketten liggen giga uit elkaar van wat ze kunnen. Ik snap niet zo goed dat Albelli niet 1x voor 2 OS-en het foto pakket laat maken. Maar goed dat is een andere discussie.

Het gaat hier dus over CeWe.

Omdat ik drie boeken te gelijk bestel (exact de zelfde boeken) hoopte ik op een “goede” kortingscode van CeWe. Ik wist dat die ging komen want iedere fotoboek producent strooit op het moment met deze bonnen, omdat ze net zoals ik verwacht dat iedereen na zijn vakantie dus direct aan de slag gaat met zijn foto’s.

En ja hoor daar kwam een soort van kortingsbon. Geen vetpot maar wel echt fotopapier voor de prijs van normaal fotopapier. Dat scheelde toch al snel 6 euro per boek, oftewel zo’n 10% korting op een boek van 57 euro.

Toen ik probeerde af te rekenen, en de kortingsbon dus gebruikte kreeg, ik 6 euro korting. Ik dacht… ummm dat kan niet kloppen…. ik koop toch 3 boeken… dus bij alle boeken fotopapier voor de prijs van normaal papier á 6 euro per boek, dat zou dan 18 euro korting moeten zijn.

Maar wat ik ook probeerde, ik kreeg wel 6 maar geen 18 euro korting.

Dan maar mailen met CeWe om te vragen wat er fout gaat.

Mijn mail via hun online formulier naar CeWe op 3 augustus:

Ik heb een kortingscode ontvangen (FREEPP) voor gratis foto papier.

Nu wil ik 3 exact de zelfde fotoboeken bestellen. Met de code krijg ik 6 euro korting totaal op de 3 boeken.

Bestel ik de boeken apart, dan krijg ik 6 euro korting per boek!!!

Dat is dus 18 euro korting totaal.

Ik heb nu niet besteld, want ik vind deze gang van zaken niet echt netjes!

24 uurs service hebben ze niet bij CeWe, dus ik moest tot 8 augustus wachten tot ik een bericht terug kreeg, en dat was als volgt:

Geachte heer Van,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

De kortingscode heeft inderdaad een vaste waarde van 6 euro.

Als u wilt genieten van de korting op alle 3 de fotoboeken dan raden wij u aan de bestelling in 3 keer te verzenden (met verschillende emailadressen).

Voor de ontstane overlast bieden wij onze excuses aan.

Met vriendelijke groet,

Fotoservice CeWe

Wat grappig dat ik in de mail van Fotoservice CeWe in eens de heer Van heet. Terwijl ze bij de CeWe fotoservice toch echt heel mijn naam hebben binnen gehad (ik heb namelijk een kopie gehad van heel hun formulier).

Maar goed deze dame (ik heb haar naam er maar even uit gehaald) heeft waarschijnlijk een slechte copy/paste actie gedaan bij het overnemen van mijn achternaam.

Echter ik vind het nog erger dat ik pas kan “genieten” (zegt zij, niet ik) van mijn korting, ik dus gewoon heel erg moeilijk moet doen. Moeilijk om een de korting te krijgen waar ik dus recht op heb. En met moeilijk bedoel ik, 3x bestellen met 3x een ander email adres en dus waarschijnlijk 3x inloggen, 3x adres gegevens en 3x mijn god weet ik nog wat!

Tevens, ook redelijk schokkend, is dus dat je helemaal geen fotopapier voor de prijs van normaal papier krijgt want als je meer fotovellen in je boek besteld dan krijg je dus niet meer korting. De kortingscode is gewoon 6 euro waard. Niets meer en niets minder.

Joh klant, zoek het lekker uit, we maken je het lekker moeilijk zodat je de volgende keer bij een ander gaat bestellen en die korting is ook gewoon nergens op gebaseerd!

Mijn mail terug naar de CeWe Fotoservice:

Beste Mevrouw……..,

Je moet toch zelf toegeven dat deze oplossing niet heel erg klantgericht is.

Ik ga 3x het zelfde boek bestellen dan moet ik dit 3x apart doen en ook nog eens onder verschillende email adressen!

Kom op, hier gaat geen klant mee akkoord.

Maar goed, dan weet ik het goed gemaakt.

Dan bestel ik toch gewoon niet bij CeWe.

En bedankt!

Met Vriendelijke Groet,

Theo van der Sluijs

Loopt CeWe fotoboeken toch even mooi 140 euro mis met deze “geweldige” actie.

Moet ik wel, helaas, nog gefrustreerder met een ander pakket iedere foto apart gaan verwerken in een fotoboek, omdat bij Albelli dit niet anders is.

Bedankt CeWe! Oh en deze :

mag je van mij door de consumentenbond laten aanpassen in:

Misschien de beste in boeken,
maar dat weten we niet want de service is rond uit SLECHT!

Dus we hebben niets besteld!

Nerd Herder ☆ Scrum Master ☆ Jira Ninja ☆ Freeletics evangelist ☆ Photo Shooter ☆ Dad ☆ Husband ☆ Zookeeper ☆ Blogger Fit Dutch Bodies ☆ Dutch

Site Footer